
Bahrain Journalists Association wants 
help for journalists who lost their job 
The BJA, an umbrella for Bahrain-based journalists, said that it was ready to assist all 
former Al Waqt staff as they negotiate with the media outlets.  

• By Habib Toumi, Bahrain Bureau Chief  
• Published: 17:58 May 3, 2010  

Manama: Bahrain Journalists Association (BJA) has urged the media establishments and 
groups in Bahrain to hire the journalists who lost their jobs after Al Waqt daily shut 
down. 

"We call upon all the media companies to benefit from the skills and experience of the 
technical, administrative and editorial staff of Al Waqt," the BJA said. "The companies 
can at the same time contribute to alleviating the anguish of the staff who have several 
financial commitments," the BJA said hours after Al Waqt announced that it was closing 
down for lack of funds. 

The BJA, an umbrella for Bahrain-based journalists, said that it was ready to assist all 
former Al Waqt staff as they negotiate with the media outlets. 

"We deeply deplore the decision taken by Al Waqt board to close down, and we hope that 
the staff will be paid their dues within the confines of the law," the association said. 

Al Waqt on Monday said that it was publishing the last edition after its board on Sunday 
afternoon agreed to liquidate the newspaper for lack of funds. In a moving editorial 
published on the front page, Al Waqt thanked its readers and supporters and bid farewell. 

The paper founded in 2006 has been struggling to get advertisements in a small and 
highly competitive market. 

The paper had had to drop pages, cancel several contracts with local and international 
columnists and remain without an editor for months. 

A Kuwaiti businessman last year injected cash to help redress the situation, but his efforts 
were short of the funds required to re-launch the paper. 

Bahrain has now six papers in Arabic (Akhbar Al Khaleej, Al Ayam, Al Wasat, Al Watan 
and Al Bilad) and two in English, Gulf Daily News and Bahrain Tribune. 

A daily paper, Al Meethaq, turned into a weekly after it failed to secure enough money to 
publish every day. All newspapers in Bahrain are owned by private businesses 



© Gulf News 2010 


